Celoroční projekt - školní rok 2010/2011 Celoroční projekt
U nás
Celoroční projekt ano či ne? Na konci minulého školního roku jsme zvažovali obě možnosti. Zkušenosti nabyté z minulých let a velký ohlas žáků i jejich rodičů nás přesvědčil o tom, že dobře promyšlený celoroční projekt má pro školu smysl. Je velkým přínosem ve vyučovacím a výchovném procesu.
Naše rozhodování ovlivnilo také to, že škola a obec budou připravovat oslavy 200 let školství v Kněžpoli.
Obyvatelé této vesnice vždy přikládali vzdělání velký význam a činnost školy všemožně podporovali. Škola vychovala za celou dobu existence mnoho vzdělaných lidí, kteří se podíleli a podílejí na rozvoji obce, kraje i celé naší vlasti. Stala se neoddělitelnou součástí obce a vždy se podílela na jejím veřejném životě. K tématu letošního celoročního projektu U nás nás přivedla potřeba pěstovat v našich žácích hluboký vztah k domovu, kraji, rodné zemi i k celému světu. Je důležité, aby se správně orientovali ve světě a vnímali svou úlohu a postavení v něm. Toto téma chápeme z úzkého i širokého pohledu. Doufáme, že si žáci za pomoci zapojení své vlastní tvořivosti uvědomí postupně velké souvislosti týkající se rodiny, obce, našeho regionu, České republiky a v konečné fázi i celého světa. Cílem je zařadit tato témata do výchovně vzdělávacího procesu a s nimi spojených činností. a emoční Krajové jevy a prvky jsou žákům bližší a jsou pro ně názornější, neboť se váží k jejich osobním zkušenostem a znalostem. Jejich využitím ve výuce postupujeme
Výchova k vlastenectví začíná u rodiny, rodné obce, rodného kraje a dále postupuje k poznání vlasti, světa a završuje se vědomím, že patříme k jistému společenství.
Pomocí plnění úkolů tohoto projektu povedeme žáky k - tvorbě pracovních návyků v samostatné i týmové činnosti - orientaci v informacích, k časovému a místnímu propojování historických, zeměpisných a kulturních informací - rozšiřování slovní zásoby v daných tématech - poznávání a chápání rozdílů mezi lidmi, toleranci, k plnění společných úkolů - samostatnému a sebevědomému jednání a vystupování - efektivní, bezproblémové a nekonfliktní komunikaci - utváření ohleduplného vztahu k přírodě a kulturním výtvorům a k hledání možností vlastního aktivního zapojení při jejich ochraně - vyjadřování pozitivních citů ve vztahu k sobě i k okolnímu prostředí - objevování všeho, co jej zajímá a v čem by mohl v budoucnu uspět - poznávání podstaty zdraví, příčin nemocí, k upevňování prevence, k účelnému jednání a rozhodování v situacích, kdy je ohrožena jeho vlastní bezpečnost či bezpečnost druhých
Rodina (září, říjen)
- čtou s porozuměním a vyjadřují své názory k předloženému textu - komunikují ve skupině na základě zkušeností - uvědomí si různé problémové situace a hledají různé možnosti řešení - porovnávají chování své s chováním jiných lidí - porozumí prostým slovům staršího jazyka a dřívějšího způsobu života - získávají schopnost posoudit, v jaké kompetenci se zlepšili - zaznamenávají poznatky na zvláštní pracovní listy a řadí je do složek - k hodnocení vlastnímu, pedagogů i od rodičů používají barevné klíčky Vzdělávací obsahy daných témat budou propojeny průřezovými tématy ŠVP. - osobnostní a sociální výchova - výchova demokratického občana - výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - multikulturní výchova - environmentální výchova - mediální výchova Vzdělávací obsahy daných témat budou propojeny průřezovými tématy ŠVP. - osobnostní a sociální výchova - výchova demokratického občana - výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - multikulturní výchova - environmentální výchova - mediální výchova
- hodnocení a vlastní vyjádření hlavně ústní formou - prožitek a získanou kompetence vyznačují barevnými razítky klíčků - uvádí věci do souvislostí - umožnit realizovat vlastní nápady, podněcovat tvořivost - rozvoj tvořivého přístupu řešení pracovních a výtvarných úkolů - aktivně se podílí na všech fázích činnosti, na plánování, přípravě, realizaci i hodnocení - obhajuje a argumentuje vhodnou formou svůj vlastní názor a zároveň naslouchá názorům jiných - vhodně komunikuje se spolužáky, učiteli ve škole i mimo školu - spolupracuje ve skupině - respektuje společně dohodnutá pravidla chování, na jejichž formulaci se sami podílí, odmítá vše, co narušuje dobré vztahy mezi jednotlivci - kooperace a týmová práce - dodržuje pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ve škole i v běžné praxi - vytváří kladný postoj k našim tradicím - vytvářet situace, v nichž má žák radost z učení pro učení samotné a pro jeho další přínos - Každé téma bude rozpracováno na dané období s návrhem akcí a činností. - Jednotlivá témata celoročního projektu budou hodnocena vždy na konci měsíce nebo na konci daného tématu. - Ke každému tématu bude zpracovaný plán, který bude během daného období doplňován podle momentálních možností školy. - Plán jednotlivých témat bude zpracováván s ohledem na plnění úkolů vyplývajících ze ŠVP. - Do plnění úkolů bode zapojována také ŠD. - Budeme hledat cesty ke spolupráci s rodiči žáků, institucemi a obyvateli obce.
Zpracovala Mgr. Ludmila Vaverková |
(aktualizováno 6.10.2008) Design by Sinuhet © 2001-2007 |