Archiv pro měsíc: Listopad 2022

Exkurze do hvězdárny a planetária v Uherském Brodě

Ve středu 23. listopadu jsme vyrazili do Uherského Brodu. Naším úkolem bylo nejprve zvládnutí planetární stezky. Od dopravního terminálu jsme zamířili k prvnímu zastavení – k modelu Slunce. Zde nás čekal náš průvodce, který nás  průběžně seznamoval postupně se všemi planetami sluneční soustavy. Tato planetární stezka je zmenšeným modelem naší sluneční soustavy v poměrných velikostech a vzdálenostech od sebe. Na každém zastavení jsme si prohlédli informační panel a model daného vesmírného objektu v podobě žulové koule. Celý příspěvek

Testování tělesné zdatnosti žáků základních škol – FITPA

V měsících říjnu a listopadu 2022 zadala provádět vybraným školám Česká školní inspekce testování tělesné zdatnosti žáků 3. a 7. ročníků základních škol a 2. ročníků středních škol. Testování bylo realizováno prostřednictvím sady motorických testů, které pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravili zástupci tělovýchovných fakult. Jednalo se o specifické tematické šetření České školní inspekce zaměřené na podporu pohybových aktivit a rozvoj pohybových dovedností žáků. V případě naší základní školy byli zařazeni do tohoto šetření naši třeťáci, kteří postupně plnili jednotlivé motorické testy v hodinách tělesné výchovy. Celý příspěvek

Den otevřených dveří v 1. třídě

V úterý 15. listopadu přišli prvňáčci do školy v doprovodu svých rodičů s velkou radostí. Těšili se na Den otevřených dveří v 1. třídě, kdy konečně předvedou, co se všechno zvládli od začátku školního roku naučit. V českém jazyce skládali z písmenek první slova, četli první věty a s pomocí říkanek zvládli napsat i první písmenka. V matematice řešili slovní úlohy, porovnávali čísla, sčítali a odčítali, hráli matematické divadélko. Rodiče ocenili děti za zvládání školních úkolů zaslouženou pochvalou.

Bobřík informatiky

V období od 7. do 11. listopadu se konal 15. ročník soutěže Bobřík informatiky. Letos již podruhé navázal na novou koncepci výuky informatiky v českých školách, kdy se klade důraz nejen na ovládání počítače a programů pro práci s textem, tabulkami, prezentacemi a obrázky, ale zvyšuje se podíl algoritmizace, programování a robotiky. Proto se v zadání začaly objevovat nově typy úloh informatického kódu, jejichž řešením je skládání bloků programu. Celý příspěvek